• Dori Preisler

Tim Gábor kilencedik hellyel mutatkozott be a Clio Cup Europe-ban

Tim Gábor, hétszeres bajnok autóversenyző az idei évre nem talált magának ülést, így egy másik utat választott, hogy támogatókat találjon. Egy hónapos kampánnyal, közösségi adományokból sikerült rajthoz állnia a Hungaroringen, a Clio Cup Europe magyarországi hétvégéjén. Az első szabadedzésen jól szerepelt, de a technikával meggyűlt a baja, az autóból folyamatosan tűnt el az erő. Végül vasárnap, a második futamra sikerült a hibákat orvosolni, ahol egészen a 9. helyig sikerült előre jönnie a 26 fős mezőnyben.

Fotó: Julien Delfosse / DPPI

A Clio Cup Europe a kontinens legnagyobb márkakupája, a tavalyi évben összesen 110 indulója volt a sorozatnak. A bajnokság 14 fordulóból áll, ebből kilenc verseny számít bele az Európa-bajnokságba, a többi helyszín olasz, francia, spanyol és közép-európai forduló. A Hungaroring az idei nyolcadik helyszíne volt a kupának, negyedik EB értékelésben. Ugyan a legtöbb helyszínen akár az 50 főt is meghaladja az indulók száma, ez a hétvége az Eurocup és Eastern-Europe fordulója volt, így az EB értékelésben jól álló versenyzők látogattak el a mogyoródi pályára. Lényegében az élmezőnnyel vette fel a küzdelmet a francia GM Sport színeiben Tim Gábor.


Az, hogy ez a bajnokság krémje, jól látható volt az edzéseken, egy másodpercen belül volt a mezőny fele. Tim az első edzésen ülhetett be először az autóba, a pályaismeret megvolt, de az autó nagyon más volt, mint amikkel eddig versenyzett. Ennek ellenére jól kezdett, kilencedik lett 0,8mp-el elmaradva a tizennégyszeres bajnok Nicolas Milan idejétől.


A második edzésre új gumikat kapott Gábor, hogy minél jobban fel tudjon készülni az időmérésre. Azonban az ideje nem javult jelentősen, sőt az egyenesekben az autója jóval lassabb volt, mint az első edzésen. A 10. időt autózta, de a többi pilóta használt gumin volt, így egyértelműnek tűnt, hogy valami nem jó.


“Nem értettem mi történik. Arra számítottunk, hogy közel egy másodperccel javul az időm, de semmi nem történt, két tizedet javultam. Az egyenesekben, ami főleg a Hungaroring első szektorát érinti, közel egy másodpercet kaptam az élmenőktől. Az egyes, kettes és hármas kanyarban nem lehet ennyi időt kapni, hisz a technikás rész csak ez után jön. De hiába mondtuk a csapatnak, végig az volt a benyomásuk, hogy túlvezetem az autót és az elmelegedő első gumik miatt nem tudok rendesen kigyorsítani. Frusztráló, hogy az adományozók pénzét elköltöttük az igen drága új gumikra, de nem nyertünk vele semmit.” – nyilatkozta Tim a második edzés után.


A szombati napra az autó beállításain változtatott a csapat Gábor kérésére, és jöhetett az időmérés. Itt már a hétvégén felhasználható 6 új gumiból négy felkerült a szabályok szerint a kocsira, azaz mindenki új gumikon vágott neki az időmérésnek.

Fotó: Julien Delfosse / DPPI

Gábor javított az idején, de nem annyit, mint várták, a 11. időt autózta, továbbra nyolc tizedre volt az első helytől. Az időbeli hátrány nem volt drámai, de a megkapott GPS adatokból látható volt, Gábor autója a leglassabb a mezőnyben a mérési ponton. Míg az Ő autója 179-el ment át a mérési ponton, az élmezőny ott már 185 fölött volt.


“Nem tudjuk eldönteni, hogy velem van a baj, vagy gyengül a motor. Ha az első edzésen tudok menni a többiekkel, majd az időmérőn lemaradok, akkor az nem hiszem, hogy az én hibám. Keressük a hiba okát, de úgy érzem a beállítások rendben vannak, máshol van a gond.” – elemezte az első időmérést Tim Gábor.


Az első időmérés után következett a verseny. Tim egy helyet vesztett a rajtnál, de azt sikerült visszaszereznie. A verseny nagy részében védekezett, de ott volt az élbollyal, a köridőkben is az látszott, ha nehezen is, de tudja az élmezőny tempóját tartani. Végül a 11. helyről a sikánban kilökték, eltört a bal hátsó felnije és defekttel kényszerült vissza a boxutcába. A GM Sport szerelői gyorsan dolgoztak, de így is közel egy perces hátrányba került. A Safety Car a pályára hajtott, hisz aki kilökte, az meg is állt a pályán. Tim nem ért fel a mezőnyre az újraindításig, így az utolsó előtti, 25. helyen zárta az első versenyt.


“Nem értem mit szeretett volna a riválisom a sikán előtt a külső íven, de megpróbált bejönni mellém, azonban annyi hely nem volt, mert mellettem is voltak jobbra. Lényegében fék nélkül belém szált. Utólag meg is óvta az esetet, mondván, hogy kilöktem, de az lehetetlen az autóm hátuljával. Végül Ő kapott büntetést. Nem is ez a fő gond. A defekt miatt a holnapi két új gumiból az egyiket most fel kellett rakni, ez hátrány lesz a holnapi időmérésen. Sajnálom, hogy ma nem tudtam meghálálni a közel 300 adományozómnak a bizalmat egy jó eredménnyel.” – nyilatkozta Tim az első verseny után.


Az adatokat újra elemezte a csapat a verseny után, és a jobb hátsó keréknél találtak problémát és azt orvosolták. Úgy tűnt ez hátráltatja Gábort az egyenesekben. Azonban a második időmérő edzésen ez nem látszott. Gábor autója újfent az egyik leglassabb volt a mérési ponton.


A második időmérő edzés elején sokáig a harmadik helyen állt, de a végére többen beálltak egy szélárnyék vonatba és sorra előzték meg az egyedül köröző magyar versenyzőt. Végül a 12. rajthelyet szerezte meg.


“Nem tudunk szélárnyékozni, mert a csapatban én voltam a leggyorsabb. Miao-t meghúztam, jó időt is ment, de Ő már nem tudott segíteni nekem. Így öngólt lőttünk, hisz így Ő is elém került, nekem pedig semmi előnyöm nem származott ebből. Ugyan beállhattam volna valamelyik rivális csapat versenyzői mögé, de az nem igazán illik. Persze nem szabálytalan, de nem egy ilyennel szeretnék bemutatkozni az EB mezőnyében. Ráadásul 20 perc az időmérés, nem érsz rá szélárnyékot hajkurászni, mert közben a gumik is elfogynak.” – elemezte az elrontott időmérős taktikát Tim.


A csapat az utolsó versenyre találta meg a motor gyengélkedésének az okát, a turbó hűtésénél volt gond, így azt orvosolták. A második versenyen ez meg is látszott, Gábor autója újra ott volt a leggyorsabbak között. Ugyan a rajtnál kiforgatták és visszaesett a 14. helyre, innen fel tudott zárkózni, pedig ideje erre nagyon kevés volt. A rajt után több baleset is kialakult, és a verseny felét Safety Car mögött töltötte a mezőny. Az újraindítás után már csak 13 perce maradt a mezőnynek, hogy eldöntse a pályán a sorrendet.

Fotó: Julien Delfosse / DPPI

“Tudtam, hogy a második verseny vadabb lesz, már nem vigyáznak a srácok a kocsikra. Akik egy egész idényt mennek itt, azoknak biztos megvan a háttér arra, hogy nagyobb kockázatot is tudjanak vállalni. Ez meg is látszott, mindenki mindenkinek nekiment, folyamatosan kaptam az ütéseket, a hármas kanyarban pedig keresztbe is forgattak, szerencsére és talán a rally-s tapasztalatoknak köszönhetően össze tudtam szedni a kocsit. Sokáig mentünk az SC mögött, de a végén tudtam támadni és többet előzni. A kilencedik helyre felérve már négy másodpercre volt az élmezőny előttem. Több, mint egy másodpercet ledolgoztam, de nem tudtam felérni rájuk. Büszke vagyok erre a pozícióra. Az autó most teljesen más volt, végre megvolt a tempó, tudtam támadni, gyors voltam. A kilencedik hely reális, ebben az erős mezőnyben az én tapasztalatommal kb. itt állok most.” – nyilatkozta boldogan Tim.


Tim kalandja ezzel egyelőre véget ért, de nem titkolja, idén még egy versenyen szeretne részt venni, és talán újraindítják az adományozási kampányt.


“Ha ma kezdődne a hétvége, sokkal sokkal jobban átlátnám a dolgokat. Kezdem megérteni az autót, melynek igen szűk a beállítási tartománya, és már én is jobban tudnám kezelni. A hétvége második futamára lenyugodtam, ledobtam magamról a felesleges terhet és csak élveztem a versenyt. Szeptemberben visszajön felénk az EB mezőnye, a Red Bull Ringre, amit nagyon jól ismerek. Azon gondolkodunk, hogy ott újra megpróbálnánk borsot törni az élmezőny orra alá.” – boncolgatta a lehetőségeit Tim Gábor.


A napokban tehát Gábor és menedzsere eldönti lesz-e a folytatás. Az adományozók által küldött összegből maradt tartalék és persze további támogatókat is keresnek majd a folytatáshoz.


Fotó: Julien Delfosse / DPPI

Forrás: Auto-sport.hu


tp_hirdetes_2021_300x390_jpg.jpg