top of page
  • petezsiska

MINI COOPER SE – A VILLANYOS MINI

A BMW Group kezeli a MINI magyar sajtós autó flottáját, és mivel nagy az érdeklődés a BMW és MINI modellekre, ezért viszonylag ritka, hogy hozzám eljusson egy tesztelhető példány. De szerencsére a PR igazgatónak ezesetben megesett rajtam a szíve, és kicsit váratlanul kaptam a lehetőséget, hogy az új ráncfelvarrott Cooperből a villanyos verzióról készíthettem tartalmat. Így került hozzám a MINI Cooper SE legújabb változata kevesebb mint 400km-el a gyártás után.


MINI COOPER SE - FACELIFT:

Az új dizájnelemek listába szedve a Cooper esetében:

• LED fényszórók alapfelszereltségként

• Jellegzetes úk oldalelemek

• Áttervezett hátsórész, UnionJack mintájú LED hátsólámpákkal alapfelszereltségként

• Többtónusú tetőfényezéssel rendelhető

• Új színek és könnyűfém keréktárcsák

• Újratervezett belső elemek és légbefúvó nyílások

• Újratervezett kormánykeré, akár fűthető kivitelben is

• 5 collos multifunkciós kormánykijelző

• Újra gondolt központi kijelző 8,8collos nagyfelbontású kijelzővel és magasfényű zongoralakk kerettel díszítve.

• Sportülések új színekkel.

• Kibővített hangulatvilágitási funkciók.

• Adaptív alváz akár frekvenciaszelektív csillapítással.

• Elektromos kézifék.

• Active Cruise Control (ACC) már Stop & Go funkcióval.

• Nagyobb biztonság a frissített vezetéstechnikai rendszereknek köszönhetően

• Új lehetőségek az egyedivé tételhez.


AZ ÉRZÉS

Az új MINI érezhetően frissebb az előző modellnél. Külsőre és belsőre egyaránt. A változások amellett, hogy sok munkaórát vettek igénybe nyilvánvalóan a gyártó tervezői részéről, a hétköznapi ember, aki hajlamos az apró részletek felett átsuhanni, nem nagyon fog változást felfedezni. Más a kormány gombja, a légbefúvó, meg a lökhárító. De mégis a rengeteg apró ujdonság valahogy letisztultabbá, finomabbá, modernebb érzetűvé teszi a MINI-t.

A TECHNIKA

A hajtáslánc nem változott, és a korábbi MINI Cooper SE tesztnél is megállapítottam, hogy egy nagyon érdekes egyveleg ez amit a mérnökök kitaláltak ebbe az autóba. Az akkumulátor kicsi, amit nem szeretünk a rövid hatótáv miatt, ugyanakkor imádjuk, hogy a súlya miatt nem trollkodik bele az igazi MINI vezetési élménybe, és helyet sem vesz el az amúgy sem túl nagy autóból. További előnye a kis akksinak, hogy gyorsan fel lehet tölteni. A motorját azt szeretjük, mert jó erős. És itt jön a gordiuszi csomó, ami szerintem megosztja a közönséget. A kis akksi a nagy motorral. A motor tud gazdaságosan menni, és olyankor konkurenciát megszégyenítő fogyasztást produkálni. De nincs ember a földön, akinek nem ez a munkája, és mégis meg tudja állni, hogy ennyire finoman menjen egy ilyen autóval. Ha viszont MINI-sen sportosan, kanyargósan közlekedünk, akkor bizony ez a nagy motor igényli az energiát. Ehhez viszont az akksi kicsi. Így hamar lesz újratöltés valamelyik oszlopnál. Persze vigyorgunk közben, és mivel kicsi az akksi, a töltő mellett beszélgetve szinte még a végére sem érünk az elmúlt 100 kilométer sztorijainak mire feltöltött az akksi, és újra nekiindulhatunk.

MINI COOPER SE - DOLGOZTUNK VELE

Nyilvánvaló volt, hogy az új csapatom a The RollingShoot Crew Hungary összerántásával riadóztattam a DrivingCamp-et, hogy fotózás lesz. Szerettünk volna valami ütőset csinálni, így a naplementét céloztuk meg. Persze egész héten néztük az időjárásjelentést, hogy eső lesz, de a motivált csapatból mindenki azt mondta, nem baj....erről az autóról akkoris kell kép, max esőben. Még modell lányok is jöttek a fotózásra, és ők is azt mondták, hogy esőben is hajlandóak modelt állni a MINI mellé. Szerencsés volt, mert eső nem volt. Sajnos a felhők azért megzavarták a naplementét, de azért sikerült néhány képet csinálni. Reméljük mihamarabb visszamehetünk, és egy másik MINI-vel is dolgozhatunk a közeljövőben.

MINI Cooper SE: 135 kW/184 hp, 0 - 100 km/h in 7.3 másodperc, végsebesség: 150 km/h, energiafogyasztás: 17.6 - 15.2 kWh/100 km (WLTP), 16.1 - 14.9 kWh/100 km (NEDC), CO2 kibocsájtás: 0 g/km,

Hatótáv: 203 - 234 km (WLTP).


bottom of page