A Budapesttől alig 20 kilométerre található Hungaroringen rendezték meg az első Forma-1-es nagydíjat a régi vasfüggöny mögött, 1986-ban. A helyszín azóta is folyamatosan jelen van az F1-es versenynaptárban, mindemellett a túraautó-világbajnokság népszerű helyszínévé is vált, különösen Michelisz Norbert népszerűsége okán, és a 2015-ös pole-to-flag győzelmét követően.
A 2016-ra újraaszfaltozott és új profilú szegélykövekkel ellátott pálya szűk és gyors kanyarokat vegyít, a völgyben való elhelyezkedése miatt először lefelé kell tartani, majd a nagy sebességű 4-es kanyar felé folytatódik a pályaív.
A WTCR, amelyet több mint 185 országban közvetítenek, a túraautóversenyzés csúcsát jelenti, és a TCR kategória ranglétrájának csúcsán áll. A verseny az FIA Túraautó Világbajnokságból fejlődött tovább, a sorozatot az FIA igazgatja és a Discovery Sports Events népszerűsíti.
Ugyanaz a kvalifikációs formátum, de a pontok elosztása módosult.
A háromfázisú selejtező (Q1, Q2, Q3) kiesési formátuma változatlan marad, de a pontkiosztás módja teljesen új lesz 2022-re.
Ettől az évtől kezdve a kvalifikáció leggyorsabb öt versenyzője, függetlenül attól, hogy melyik ponton futották meg a legjobb körüket, vagy hogy továbbjutottak-e a Q3-ba vagy sem, 10-8-6-4-2 pontokat kap.
A változtatás arra ösztönzi majd a versenyzőket, hogy a kvalifikáció minden egyes szakaszában gyors köridőkre törekedjenek, és elkerüljék a kísértést, hogy stratégiai megközelítést alkalmazzanak, és megpróbálják megszerezni a Q2-ben a 10. helyet, ami a pole pozíciót jelenti a részben fordított rajtrácsos versenyre.
Az 1. futam a nagy verseny, a 2. futam a részlegesen megfordított verseny.
Korábban a részben fordított rácsúszású versenyen a versenyzők az 1. futamon a kvalifikáció összesített eredményei alapján állnak rajthoz, és 30 perc plusz egy körön keresztül versenyeznek (35 perc plusz egy kör utcai pályákon a biztonsági autó behívása esetén).
A 2. futam a részben fordított rácsos verseny lesz, ahol a rajongók 25 percig plusz egy körig (vagy 30 percig plusz egy körig, ha egy utcai pályán biztonsági autós beavatkozásra kerül sor) élvezhetik a bivalyerős motorok hangját.
Hogyan alakul a rajtrács
Az 1. futam rajtrácsát a Q3 (1-5. helyek) és a Q2 (6-12. helyek) végeredménye határozza meg az első 12 helyezett számára. A Q1 eredményei határozzák meg az 1. futam további helyeit.
A 2. futamra az 1-10. rajtpozíciót az első 10 autó foglalja el a kvalifikáció végleges összesített eredményei alapján, de fordított sorrendben. A 11. és 12. pozíciót a Q2-ből érkező autók foglalják el, de nem fordított sorrendben. A rajtrács fennmaradó részét a Q1 eredményei alapján a 13. helytől lefelé döntik el.
A verseny hossza megnövelt, kilométerek helyett percekben mérve
Az 1. futam 30 percig plusz egy körig tart, a 2. futam 25 percig plusz egy körig. Az utcai futamokon, amennyiben a biztonsági autó alkalmazásra kerül, az 1. futam automatikusan 35 percre plusz egy körre, a 2. futam pedig 30 percre plusz egy körre hosszabbodik. A cél az, hogy minden egyes futam időtartama két körrel meghosszabbodjon, hogy a versenyzőknek több értékes pályaidő álljon rendelkezésre.
hosszabb idő a javításra
A versenyek közötti tankolási, javítási és beállítási változtatási lehetőséget a korábbi 20 percről legalább 60 percre hosszabbították. Ez a hosszabbítás több lehetőséget biztosít a csapatoknak arra, hogy az 1. futamon keletkezett sérüléseket kevésbé intenzív módon javítsák ki, vagy olyan beállításokra váltsanak, amelyek javíthatják az autó teljesítményét a 2. futamra, és növelhetik a győzelem esélyét.
Mivel több idő áll rendelkezésre az autók felkészítésére a hétvége második futamára, a versenyzők hajlamosabbak lesznek keményebben nyomni az 1. futamon, és a jobb versenyzés lesz az alapvető cél.
Kompenzációs súlyszabályok felülvizsgálata
A kompenzációs súlyszabályokat felülvizsgálták és egyszerűsítették 2022-re. A szezon első versenyén minden autó nulla kilogramm kompenzációs súlyt visel. A második versenyen az egyes modellek kompenzációs súlya az előző versenyen elért legjobb, a harmadik versenytől kezdve pedig az előző két verseny valamelyikén elért legjobb kvalifikációs időn alapul, nem pedig a három versenyen elért két legjobb köridő átlagán, ahogyan 2021-ben. Ez azt jelenti, hogy a kompenzációs súly gyorsabban frissül, és így jobban is reagál.
Emellett a maximális kompenzációs súlyt 60 kilogrammról 40 kilogrammra csökkentették, hogy elkerüljék a versenyenként jelentősen eltérő teljesítmény szinteket, és ezáltal még inkább közelítsék egymáshoz az egyes márkák teljesítményszintjét. Ugyanezek a kompenzációs súly elvek vonatkoznak a versenyenkénti nevezésekre is.
A WTCR Race of Hungary győztesei 2021:
Gilles Magnus (BEL) Audi RS 3 LMS
2. futam: Santiago Urrutia (URY) Lynk & Co 03 TCR
WTCR Race of Hungary győztesei 2020:
Futam 1: Esteban Guerrieri (ARG) Honda Civic Type R TCR
2. futam: Yann Ehrlacher (FRA) Lynk & Co 03 TCR
3. futam: Esteban Guerrieri (ARG) Honda Civic Type R TCR
A WTCR Race of Hungary 2019-es győztesei:
1. futam: Néstor Girolami (ARG) Honda Civic Type R TCR
2. futam: Néstor Girolami (ARG) Honda Civic Type R TCR
3. futam: Gabriele Tarquini (ITA) Hyundai i30 N TCR
A WTCR Race of Hungary győztesei 2018-ban:
1. futam: Yann Ehrlacher (FRA) Honda Civic Type R TCR
2. futam: Rob Huff (GBR) Volkswagen Polo GTI TCR
3. futam: Gabriele Tarquini (ITA) Hyundai i30 N TCR
A WTCR csúcstartói
2021: Yann Ehrlacher (FRA) Cyan Racing / Lynk & Co 03 TCR
2020: Yann Ehrlacher (FRA) Cyan Racing / Lynk & Co 03 TCR
2019: Michelisz Norbert (HUN) BRC Racing Team / Hyundai i30 N TCR
2018: Gabriele Tarquini (ITA) BRC Racing Team / Hyundai i30 N TCR
WTCR VERSENYZŐI FELÁLLÁS 2022
ALL-INKL.COM MÜNNICH MOTORSPORT (Németország)
Autó: Honda Civic Type R TCR
WTCR futamgyőzelmek: 16 (Girolami 6, Guerrieri 10)
BRC HYUNDAI N SQUADRA CORSE (Olaszország)
Autó: Hyundai Elantra N TCR
WTCR futamgyőzelmek: 11 (Michelisz 7, Azcona 4)
COMTOYOU DHL TEAM AUDI SPORT (Belgium)
Autó: Bianca (Bianca) (1. helyezés) (1. helyezés) Audi RS 3 LMS
WTCR futamgyőzelmek: 2 (Berthon 1, Coronel 1)
COMTOYOU TEAM AUDI SPORT (Belgium)
Autó: Bianca (Bianca) (1. helyezés) (1. helyezés) Audi RS 3 LMS
WTCR futamgyőzelmek: 2 (Bennani 1, Magnus 1)
CYAN PERFORMANCE LYNK & CO (Svédország)
Lynk & Co 03 TCR
WTCR futamgyőzelmek: 12 (Björk 8, Ma 1, Urrutia 3)
CYAN RACING LYNK & CO (Svédország)
Autó: LYKK (1. helyezett) (1. helyezett) Lynk & Co 03 TCR
WTCR futamgyőzelmek: 15 (Ehrlcher 7, Muller 8)
LIQUI MOLY TEAM ENGSTLER (Németország)
Autó: Honda Civic Type R TCR
Versenyzők: Civic Civic Civic (Civic Civic Civic Civic) (versenyzői: M: #9 Tassi Attila (Magyarország), #18 Tiago Monteiro (Portugália)
WTCR futamgyőzelmek: 3 (Monteiro 2, Tassi 1)
ZENGŐ MOTORSPORT (Magyarország)
Autó: Zengő Zrt: CUPRA Leon Competición
WTCR futamgyőzelmek: 3 (Huff 3)
Összes futamgyőzelem: 64
WTCR - FIA Túraautó Világkupa egész szezonra szóló nevezési lista 2022
#5 Michelisz Norbert (HUN) BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR
#9 Tasi Attila (HUN) LIQUI MOLY Team Engstler, Honda Civic Type R TCR
#11 Thed Björk (SWE) Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR
#12 Santiago Urrutia (URY) Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR
#16 Gilles Magnus (BEL) Comtoyou Team Audi Sport, Audi RS 3 LMS
#17 Nathanaël Berthon (FRA) Comtoyou DHL Team Audi Sport, Audi RS 3 LMS
#18 Tiago Monteiro (PRT) LIQUI MOLY Team Engstler, Honda Civic Type R TCR
#25 Mehdi Bennani (MAR) Comtoyou Team Audi Sport, Audi RS 3 LMS
#29 Néstor Girolami (ARG) ALL-INKL.COM Münnich Motorsport, Honda Civic Type R TCR
#33 Tom Coronel (NLD) Comtoyou DHL Team Audi Sport, Audi RS 3 LMS
#55 Ma Qing Hua (CHN) Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR
#68 Yann Ehrlacherr (FRA) Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR
#79 Rob Huff (GBR) Zengő Motorsport, CUPRA Leon Competición
#86 Esteban Guerrieri (ARG) ALL-INKL.COM Münnich Motorsport, Honda Civic Type R TCR
#96 Mikel Azcona (ESP) BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR
#99 Nagy Dániel (HUN) Zengő Motorsport, CUPRA Leon Competición
#100 Yvan Muller (FRA) Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR
A 16 futamgyőztes mellett 11 nemzetiséget képviselnek a versenyzők, további kettőt a csapatok, kettőt pedig a gyártók, hogy ezzel is hangsúlyozzák a WTCR globális vonzerejét.
Forrás: fiawtcr.com