top of page
  • petezsiska

Hamarosan WTCR a Hungaroringen!

A Budapesttől alig 20 kilométerre található Hungaroringen rendezték meg az első Forma-1-es nagydíjat a régi vasfüggöny mögött, 1986-ban. A helyszín azóta is folyamatosan jelen van az F1-es versenynaptárban, mindemellett a túraautó-világbajnokság népszerű helyszínévé is vált, különösen Michelisz Norbert népszerűsége okán, és a 2015-ös pole-to-flag győzelmét követően.

A 2016-ra újraaszfaltozott és új profilú szegélykövekkel ellátott pálya szűk és gyors kanyarokat vegyít, a völgyben való elhelyezkedése miatt először lefelé kell tartani, majd a nagy sebességű 4-es kanyar felé folytatódik a pályaív.


A WTCR, amelyet több mint 185 országban közvetítenek, a túraautóversenyzés csúcsát jelenti, és a TCR kategória ranglétrájának csúcsán áll. A verseny az FIA Túraautó Világbajnokságból fejlődött tovább, a sorozatot az FIA igazgatja és a Discovery Sports Events népszerűsíti.

Ugyanaz a kvalifikációs formátum, de a pontok elosztása módosult.

A háromfázisú selejtező (Q1, Q2, Q3) kiesési formátuma változatlan marad, de a pontkiosztás módja teljesen új lesz 2022-re.


Ettől az évtől kezdve a kvalifikáció leggyorsabb öt versenyzője, függetlenül attól, hogy melyik ponton futották meg a legjobb körüket, vagy hogy továbbjutottak-e a Q3-ba vagy sem, 10-8-6-4-2 pontokat kap.


A változtatás arra ösztönzi majd a versenyzőket, hogy a kvalifikáció minden egyes szakaszában gyors köridőkre törekedjenek, és elkerüljék a kísértést, hogy stratégiai megközelítést alkalmazzanak, és megpróbálják megszerezni a Q2-ben a 10. helyet, ami a pole pozíciót jelenti a részben fordított rajtrácsos versenyre.


Az 1. futam a nagy verseny, a 2. futam a részlegesen megfordított verseny.

Korábban a részben fordított rácsúszású versenyen a versenyzők az 1. futamon a kvalifikáció összesített eredményei alapján állnak rajthoz, és 30 perc plusz egy körön keresztül versenyeznek (35 perc plusz egy kör utcai pályákon a biztonsági autó behívása esetén).


A 2. futam a részben fordított rácsos verseny lesz, ahol a rajongók 25 percig plusz egy körig (vagy 30 percig plusz egy körig, ha egy utcai pályán biztonsági autós beavatkozásra kerül sor) élvezhetik a bivalyerős motorok hangját.


Hogyan alakul a rajtrács

Az 1. futam rajtrácsát a Q3 (1-5. helyek) és a Q2 (6-12. helyek) végeredménye határozza meg az első 12 helyezett számára. A Q1 eredményei határozzák meg az 1. futam további helyeit.


A 2. futamra az 1-10. rajtpozíciót az első 10 autó foglalja el a kvalifikáció végleges összesített eredményei alapján, de fordított sorrendben. A 11. és 12. pozíciót a Q2-ből érkező autók foglalják el, de nem fordított sorrendben. A rajtrács fennmaradó részét a Q1 eredményei alapján a 13. helytől lefelé döntik el.


A verseny hossza megnövelt, kilométerek helyett percekben mérve

Az 1. futam 30 percig plusz egy körig tart, a 2. futam 25 percig plusz egy körig. Az utcai futamokon, amennyiben a biztonsági autó alkalmazásra kerül, az 1. futam automatikusan 35 percre plusz egy körre, a 2. futam pedig 30 percre plusz egy körre hosszabbodik. A cél az, hogy minden egyes futam időtartama két körrel meghosszabbodjon, hogy a versenyzőknek több értékes pályaidő álljon rendelkezésre.


hosszabb idő a javításra

A versenyek közötti tankolási, javítási és beállítási változtatási lehetőséget a korábbi 20 percről legalább 60 percre hosszabbították. Ez a hosszabbítás több lehetőséget biztosít a csapatoknak arra, hogy az 1. futamon keletkezett sérüléseket kevésbé intenzív módon javítsák ki, vagy olyan beállításokra váltsanak, amelyek javíthatják az autó teljesítményét a 2. futamra, és növelhetik a győzelem esélyét.


Mivel több idő áll rendelkezésre az autók felkészítésére a hétvége második futamára, a versenyzők hajlamosabbak lesznek keményebben nyomni az 1. futamon, és a jobb versenyzés lesz az alapvető cél.


Kompenzációs súlyszabályok felülvizsgálata

A kompenzációs súlyszabályokat felülvizsgálták és egyszerűsítették 2022-re. A szezon első versenyén minden autó nulla kilogramm kompenzációs súlyt visel. A második versenyen az egyes modellek kompenzációs súlya az előző versenyen elért legjobb, a harmadik versenytől kezdve pedig az előző két verseny valamelyikén elért legjobb kvalifikációs időn alapul, nem pedig a három versenyen elért két legjobb köridő átlagán, ahogyan 2021-ben. Ez azt jelenti, hogy a kompenzációs súly gyorsabban frissül, és így jobban is reagál.


Emellett a maximális kompenzációs súlyt 60 kilogrammról 40 kilogrammra csökkentették, hogy elkerüljék a versenyenként jelentősen eltérő teljesítmény szinteket, és ezáltal még inkább közelítsék egymáshoz az egyes márkák teljesítményszintjét. Ugyanezek a kompenzációs súly elvek vonatkoznak a versenyenkénti nevezésekre is.



A WTCR Race of Hungary győztesei 2021:

Gilles Magnus (BEL) Audi RS 3 LMS

2. futam: Santiago Urrutia (URY) Lynk & Co 03 TCR


WTCR Race of Hungary győztesei 2020:

Futam 1: Esteban Guerrieri (ARG) Honda Civic Type R TCR

2. futam: Yann Ehrlacher (FRA) Lynk & Co 03 TCR

3. futam: Esteban Guerrieri (ARG) Honda Civic Type R TCR


A WTCR Race of Hungary 2019-es győztesei:

1. futam: Néstor Girolami (ARG) Honda Civic Type R TCR

2. futam: Néstor Girolami (ARG) Honda Civic Type R TCR

3. futam: Gabriele Tarquini (ITA) Hyundai i30 N TCR


A WTCR Race of Hungary győztesei 2018-ban:

1. futam: Yann Ehrlacher (FRA) Honda Civic Type R TCR

2. futam: Rob Huff (GBR) Volkswagen Polo GTI TCR

3. futam: Gabriele Tarquini (ITA) Hyundai i30 N TCR


A WTCR csúcstartói

2021: Yann Ehrlacher (FRA) Cyan Racing / Lynk & Co 03 TCR

2020: Yann Ehrlacher (FRA) Cyan Racing / Lynk & Co 03 TCR

2019: Michelisz Norbert (HUN) BRC Racing Team / Hyundai i30 N TCR

2018: Gabriele Tarquini (ITA) BRC Racing Team / Hyundai i30 N TCR



WTCR VERSENYZŐI FELÁLLÁS 2022

ALL-INKL.COM MÜNNICH MOTORSPORT (Németország)

Autó: Honda Civic Type R TCR

#29 Néstor Girolami (Argentína), #86 Esteban Guerrieri (Argentína)

WTCR futamgyőzelmek: 16 (Girolami 6, Guerrieri 10)


BRC HYUNDAI N SQUADRA CORSE (Olaszország)

Autó: Hyundai Elantra N TCR

Versenyzők: M: #5 Michelisz Norbert (Magyarország), #96 Mikel Azcona (Spanyolország)

WTCR futamgyőzelmek: 11 (Michelisz 7, Azcona 4)


COMTOYOU DHL TEAM AUDI SPORT (Belgium)

Autó: Bianca (Bianca) (1. helyezés) (1. helyezés) Audi RS 3 LMS

Versenyzők: M: #17 Nathanaël Berthon (Franciaország), #33 Tom Coronel (Hollandia)

WTCR futamgyőzelmek: 2 (Berthon 1, Coronel 1)


COMTOYOU TEAM AUDI SPORT (Belgium)

Autó: Bianca (Bianca) (1. helyezés) (1. helyezés) Audi RS 3 LMS

#16 Gilles Magnus (Belgium), #25 Mehdi Bennani (Marokkó)

WTCR futamgyőzelmek: 2 (Bennani 1, Magnus 1)


CYAN PERFORMANCE LYNK & CO (Svédország)

Lynk & Co 03 TCR

#11 Thed Björk (Svédország), #12 Santiago Urrutia (Uruguay), #55 Ma Qing Hua (Kína)

WTCR futamgyőzelmek: 12 (Björk 8, Ma 1, Urrutia 3)


CYAN RACING LYNK & CO (Svédország)

Autó: LYKK (1. helyezett) (1. helyezett) Lynk & Co 03 TCR

#68 Yann Ehrlacher (Franciaország), #100 Yvan Muller (Franciaország)

WTCR futamgyőzelmek: 15 (Ehrlcher 7, Muller 8)


LIQUI MOLY TEAM ENGSTLER (Németország)

Autó: Honda Civic Type R TCR

Versenyzők: Civic Civic Civic (Civic Civic Civic Civic) (versenyzői: M: #9 Tassi Attila (Magyarország), #18 Tiago Monteiro (Portugália)

WTCR futamgyőzelmek: 3 (Monteiro 2, Tassi 1)


ZENGŐ MOTORSPORT (Magyarország)

Autó: Zengő Zrt: CUPRA Leon Competición

#79 Rob Huff (Nagy-Britannia), #99 Nagy Dániel (Magyarország)

WTCR futamgyőzelmek: 3 (Huff 3)


Összes futamgyőzelem: 64



WTCR - FIA Túraautó Világkupa egész szezonra szóló nevezési lista 2022

#5 Michelisz Norbert (HUN) BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR

#9 Tasi Attila (HUN) LIQUI MOLY Team Engstler, Honda Civic Type R TCR

#11 Thed Björk (SWE) Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR

#12 Santiago Urrutia (URY) Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR

#16 Gilles Magnus (BEL) Comtoyou Team Audi Sport, Audi RS 3 LMS

#17 Nathanaël Berthon (FRA) Comtoyou DHL Team Audi Sport, Audi RS 3 LMS

#18 Tiago Monteiro (PRT) LIQUI MOLY Team Engstler, Honda Civic Type R TCR

#25 Mehdi Bennani (MAR) Comtoyou Team Audi Sport, Audi RS 3 LMS

#29 Néstor Girolami (ARG) ALL-INKL.COM Münnich Motorsport, Honda Civic Type R TCR

#33 Tom Coronel (NLD) Comtoyou DHL Team Audi Sport, Audi RS 3 LMS

#55 Ma Qing Hua (CHN) Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR

#68 Yann Ehrlacherr (FRA) Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR

#79 Rob Huff (GBR) Zengő Motorsport, CUPRA Leon Competición

#86 Esteban Guerrieri (ARG) ALL-INKL.COM Münnich Motorsport, Honda Civic Type R TCR

#96 Mikel Azcona (ESP) BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR

#99 Nagy Dániel (HUN) Zengő Motorsport, CUPRA Leon Competición

#100 Yvan Muller (FRA) Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR


A 16 futamgyőztes mellett 11 nemzetiséget képviselnek a versenyzők, további kettőt a csapatok, kettőt pedig a gyártók, hogy ezzel is hangsúlyozzák a WTCR globális vonzerejét.


Forrás: fiawtcr.com




bottom of page