• Feca Zs

Citroën győzelemmel kezdődött a hazai raliszezon!

A Salgó Rally‐n elért első helyezésével Mads Østberg a negyedik győzelmét szerezte meg azon versenyek sorában, amelyiken elindult a magyar bajnokságban. Ahogy tavaly az összes futam, így most a szezonnyitó salgótarjáni verseny is új volt a számára, de a Citroën Rally Team Hungary pilótája és újdonsült navigátora a harmadik szakasztól átvette a vezetést és már nem is adta át senkinek.

Mátraszentimrei teszttel kezdte a második magyarországi szezonját a norvég Mads Østberg. A WRC2 2020‐as világbajnoka szeret Magyarországon versenyezni, ezt minden alkalommal elmondja. Idén új navigátorral vág neki a versenyzésnek, a svéd Patrik Barth segíti munkáját. Az előzetes terveknek megfelelően pénteken háromszor járták be a Salgó Rally három különböző szakaszát és ebből írták meg az itinerüket. A pályabejárás után poszterekkel és aláírókártyákkal készült a csapat egy jó hangulatú közönségtalálkozóra Salgótarján Főterén.


Egy napba sűrítették a rendezők a szezonnyitó bajnoki futam programját, kilenc mért szakasz szerepelt az időtervben. A harmadik gyorsaságitól végig vezetett az Citroën‐es páros és győztek több, mint 16 másodperccel. „Úgy kezdtük a szezont, ahogy tavaly befejeztük. Boldogok vagyunk, hogy sorban a negyedik versenyt nyertük, ahol rajthoz álltunk!” – örült joggal a verseny végén Balkányi György csapatfőnök, a Citroën magyarországi importőrének vezetője.



Ahogy ez a szombat a magyar embereknek munkanap volt, úgy a Citroën Rally Team Hungary‐nek is. „Dolgos nap volt, nem volt könnyű győzelem!” – mondta a verseny után a norvég pilóta. „Nagyon jó pilóták vannak a magyar mezőnyben és nagyon jól ismerik a pályákat. Sajnos a második szakaszon ‐ szinte már menetrend szerint ‐ defektet kaptunk, de szerencsére sikerült hamar ledolgoznunk ezt a hátrányt. Jó meccseket vívtunk a srácokkal, folyamatosan másodpercek voltak csak a különbségek. Egy ilyen küzdelmes nap után még jobb érzés győztesként felállni a céldobogóra!"

Nem csak a pálya, a navigátor is új volt Mads számára. „Egyszer versenyeztünk együtt korábban Patrikkal, még 2017‐ ben. A jégkém csapatom tagja volt a világbajnoki futamokon, sőt, amikor bajnok lettem, akkor Ő a második helyezett autóban navigált. Svédül beszél, én norvégül, de a két nyelv annyira közel van egymáshoz, hogy mindenben megértjük egymást.” – mesélt a Patrik Barth‐al való közös munkáról a pilóta.


A Tagai Racing Technology által felkészített Citroën C3 Rally2 versenyautó most is tökéletesen működött és a csapat is jól végezte a dolgát. „Tóth Imi (sokszoros magyar bajnok navigátor)sokatsegít nekünk. Tavaly még versenyzett, de idén már száz százalékosan mellettünk van. Jégkém, versenymérnök, időjárás jós és enni is mindig hoz nekem” – mondta nevetve Mads.


Az első forduló után a magyar ralibajnokság nem hivatalos állása:

1. Mads Østberg ‐ Patrik Barth ‐ Citroën C3 Rally2 34 pont

2. Vincze Ferenc ‐ Németh Gergely ‐ SKODA Fabia R5 27 pont

3. Velenczei Ádám ‐ Vánsza Zsolt ‐ SKODA Fabia R5 23 pont

4. Turán Frigyes ‐ Farnadi Ágnes ‐ Volkswagen Polo GTi R5 22 pont


A csapat partnerei: C Automobil Import Kft., Tagai Racing Technology, PIRELLI, Citroën Racing, Autószöv Gyöngyös

M5_MIII_Instant_Save_banners_small_tall_300x390_jpg.jpg
tp_hirdetes_2021_300x390_jpg.jpg
EM1X_Telelens_Save_main_small_tall_300x390_jpg.jpg