• Feca Zs

Laptiming Kupa Hungaroring – Vasárnapi események

Updated: Apr 11

Vasárnap a főfutamon ismét nagyon szép mezőny gyűlt össze a rajtrácson, de Miro Konopka győzelmét semmi sem tudta veszélyeztetni. A legjobb magyar Sánta János lett.

Miro Konopka (ARC Bratislava), Ligier LMP2 JSP2 / Fotó:Zsiska Ferenc

A Laptiming Kupa második napján már száraz időben tarthatták meg az időmérő edzést a nagy túraautók, így Miro Konopka magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót. Mögüle az a Marcin Jedlinski rajtolt, aki előző nap egy műszaki hiba miatt nem tudott elindulni. Sajnos a szombati balesetek után sem Martin Koch, sem a paganis Antonin Herbeck nem tudott rajthoz állni.

A versenyen igazából nem volt kérdés, az LMP2-es autójával technikai fölényben lévő Miro Konopka rajt-cél győzelmet aratott. Mögötte Marcin Jedlinski ugyan a rajtnál rövid időre elvesztette a második helyet, de nagyon hamar visszaszerezte. Mögötte Bóta István nagyon sokáig tartani tudta a harmadik helyet, de három perccel a futam vége előtt technikai hiba miatt félreállt - mint később kiderült, kifogyott az autójából az üzemanyag.

A dobogós helyet Dennis Waszek örökölte meg, aki ismét kiválóan versenyzett a kupás Lamborghinivel. Hátrébb a rossz rajtja után nagy felzárkózást mutatott be Stanislaw Jedlinski, aki az Audi R8 GT3-mal az ötödik lett a negyedik Gregor Zsigó mögött. Bóta István kiesésével a legjobb magyar versenyző Sánta János lett, aki a kilencedik helyen fejezte be a versenyt.

FIA CEZ Túraautók / D4 GT, D5, ESET Cup Series GT, 2. verseny:

1. Miro Konopka (ARC Bratislava), Ligier LMP2 JSP2 - 26:43.949 perc 2. Marcin Jedlinski (Olimp Racing), Mercedes AMG GT3 + 5.661 mp. 3. Dennis Waszek (GT2 Motorsport), Lamborghini Super Tropheo +35.705 mp.


Rajtbaleset, majd Pénzes-győzelem a formaautósok között


A formaautósok két leggyorsabb versenyzője már az első kanyarban el akarta dönteni a verseny sorsát, így mindketten kiestek. Pénzes Attila végül nagy csatában szerezte meg a futamgyőzelmet.

Vasárnapra megváltoztak a feltételek a formaautók számára a Laptiming Kupán, ugyanis végre száraz pályán is körözhettek. Az időmérőn Paolo Brajnik bizonyult a leggyorsabbnak, míg Berta Benjámin lett a második. Mögöttük Pénzes Attila és Magyar János foglalt helyet a rajtrácson.

A rajtot követően az első sorból induló két versenyző kicsit túl tüzes volt, már az első féktávon el akarták dönteni a verseny sorsát. Összeakadtak, emiatt a szombati győztes Berta Benjámin ki is esett a versenyből, míg Paolo Brajnik csak egy kör hátránnyal tudta folytatni a futamot. Szerencsére az izgalmakról így a második sorból induló páros gondoskodott: a safety caros újraindítást követően Magyar János és Pénzes Attila nagy csatába keveredtek. Több helycserét követően végül Pénzes Attila bizonyult a gyorsabbnak, ő nyerte a versenyt. Hátrébb sokáig Daniel Tapinos állt a harmadik helyen, de a 11. körben kiesett, majd az utolsó körben Nicolas Hayek pördült meg a 11-es kanyarban, és ott is maradt a pálya közepén.

Pénzes mögött így Magyar János és David Richert ért célba.


D2 - Formula Cars, 2. verseny:

1. Pénzes Attila (Franz Wöss Racing), Dallara F-316 - 25:30.330 perc 2. Magyar János (Magyar Racing Team), Formula Master +2.389 mp. 3. David Richert (Franz Wöss Racing), Dallara F-309 +36.196 mp.


Milovanic duplázott, két magyar dobogós a Hungaroringen


A biztonsági autó állandó vendég volt a nagytúraautósok ob-futamain a Laptiming Kupán. Reggel Válint Bence, délután Bódis Kálmán állhatott dobogóra.

Kalandosan kezdődött a nagytúraautósok első ob-futama a Laptiming Kupán vasárnap reggel. Nem elég, hogy a második kockából induló Kastratovic autója a rajtrácson ragadt, és vissza kellett tolni a boxba, a formációs körön kiderült, hogy a csípős reggeli hidegben a versenyzők egyszerűen nem tudják bemelegíteni a gumikat.

A versenyirányítás úgy döntött, hogy pályára küldi a safety cart, így a mezőnynek volt még egy köre, hogy megfelelő állapotba hozza a gumikat. Bódis Kálmán a verseny elején folyamatosan nyerte a pozíciókat, a harmadik kör után már a harmadik volt. Válint Bence is szorgalmasan lépegetett előre.

A hatodik körben egy autó kigyulladt, és némi olajat is locsolt a pályára (a versenyző egy megnyitásban félreállva, saját kezűleg oltotta el), emiatt ismét beküldték a biztonsági autót. Az újraindítás után már csak egyetlen körre maradt idő, a korábban egy pozíciót veszítő Bódis pedig egy előzéssel ismét fellépett a harmadik helyre, de nem sikerült megtartania. Sőt, egy hiba után végül ötödikként zárt, a dobogót viszont a Lotusszal versenyző Válint örökölte meg tőle. Az első futamot Nemanja Milovanovic nyerte Frano Dubreta előtt.

Milovanovic a délutáni második futamon duplázott, de a futam elsősorban nem erről, hanem az újabb incidensekről marad emlékezetes. A formációs körön egy autóból műszaki hiba miatt olaj folyt a pályára, ezért ismét be kellett küldeni a biztonsági autót. Az újraindítás szinte azonnal jött egy újabb műszaki hiba: Davor Sertic Hondájának motorja durrant el, ismét olajjal borítva a pályát, de akkora mennyiségben, hogy piros zászlóra is szükség volt. Milovanovic mögött Grega Simunovic lett a második Chevrolet Cruze WTCC-jével, de Bódis Kálmán is felállhatott a dobogóra.


Túraautók +1.6 OB (HUN, SRB, HRV), 1. verseny:

1. Nemanja Milovanovic (SRB, AKK SIB Racing Osijek, Cupra) 25:26.549 perc 2. Frano Dubreta (MNE, AK Dubrovnik Racing, Cupra) +4.515 mp. 3. Válint Bence (Hargitai Racing, Lotus Exige V6) +11.203 mp.

Túraautók +1.6 OB (HUN, SRB, HRV), 2. verseny:

1. Nemanja Milovanovic (SRB, AKK SIB Racing Osijek, Cupra) 24:48.417 perc 2. Grega Simunovic (SVN, AKK SIB Racing Osijek, Chevrolet Cruze WTCC) +4.706 mp. 3. Bódis Kálmán (BOVI Motorsport, Porsche 997 GT3 Cup) +8.176 mp.




M5_MIII_Instant_Save_banners_small_tall_300x390_jpg.jpg
tp_hirdetes_2021_300x390_jpg.jpg
EM1X_Telelens_Save_main_small_tall_300x390_jpg.jpg