Meglehetősen botrányosra sikeredett az FIA WTCR és FIA ETCR olaszországi hétvégéje, mely még a rajongókat is megosztotta.
Mind a WTCR-ben, mind az elektromos ETCR-ben komoly gondokat okoztak a gumik, melyek alig pár kört bírtak ki, szinte mindenkinek defektje volt. A pálya rövidített verzióján futott a két bajnokság, mely konfiguráció rendkívül tempós kanyarokat tartalmazott, a defektek igen veszélyesek voltak.
Emiatt a Túraautó Világkupa futamait bojkottálta a Lynk&Co, nem álltak rajthoz. A megmaradó 11 induló sem tudott rendes futamokat teljesíteni, 4-5 autón kívül mindenkinek defektje volt.
Az első futamon csak négy autó nem kapott defektet. Michelisz Norbert a negyedik lett a versenyen, a bokszot is megjáró Tassi Attila a Safety Car-nak köszönhetően felzárkózhatott és ötödik lett.
A második versenyen hasonló volt a helyzet, ismét a sorozatos defektek borzolták a kedélyeket. Michelisz megismételte az előző eredményét, ismét negyedik helyen ért célba. Tassi Attila a győzelemért is küzdött, de újra bokszba kellett hajtania, végül a nyolcadik lett.
A Zengő Motorsport angol pilótájának, Rob Huffnak nem sikerült jól az időmérés, így próbálta szorgosan gyűjteni a pontokat, ez sikerült is, a harmadik helyen áll a bajnokságban.
Michelisz a nyolcadik, Tassi a 13. helyen várja a bajnokság folytatását.
Az Elektromos Túraautó Világkupa versenyeit is a defektek határozták meg. Michelisz Norbert a Fast csoportban a második helyről kényszerült kiállni a döntő futamban, az ötödik helyen zárt, a hétvégét pedig a nyolcadik helyen fejezte be.
A bajnoki tabellán is a nyolcadik helyen várja a szezonzáró versenyt.
További sok sikert kívánok a folytatásban!
Oláh Gyárfás MNASZ Elnök