top of page
  • petezsiska

Bejött a bátorság – Rácz Geri a top 10-ben végzett

Az idei harmadik versenyhétvégéje ígérkezett az eddigi legnehezebbnek a MINI CHALLENGE-ben versenyző Rácz Geri számára, ő azonban remekül helytállt, amiért eddigi legjobb eredménye lett a jutalma.


A mezőny nagy részéhez képest jóval kisebb tapasztalattal vágott neki első, Oulton Parkban teljesített versenyhétvégéjének Rácz Geri, mégis az idei legjobb eredményét érte el. Az EXCELR8 Motorsport magyar versenyzője a MINI CHALLENGE harmadik fordulójában bizonyította: kifejezetten fekszenek neki az ehhez hasonló kihívások.


Azok után, hogy Geri a szabadedzéseken vezetett először valós versenyautót a rendkívül tempós és pilótaszemmel is izgalmas aszfaltcsíkon, a mindkét futamon javított a rajtpozícióján. Az első versenyt a 16. helyről kezdhette a 30 fős mezőnyben, a végén pedig a 14. helyen intette le a kockás zászló, míg a vasárnap rendezett második viadalon kettő helyett négy helyet javítva már a 10. lett, menet közben pedig megdöntötte az időmérő edzésen elért idejét. Ez egyben az eddigi legjobb eredménye is a sorozatban.


„Nagyon örülök, mert miután előzetesen szinte semmilyen tapasztalatom nem volt a pályáról, hiszen nem teszteltem itt, sikerült jól felépítenünk a hétvégét, és folyamatosan képesek voltunk javulni. Szerintem erre büszke lehetek. A második futamon sikerült jobb időt autóznom, mint az időmérőn, ami szintén azt mutatja, hogy mennyit fejlődtünk” – értékelt a 16 éves pilóta.


„Az első versenyen a mellőlem induló csapattársamhoz viszonyítva jó rajtot vettem, noha egy kicsit kipörögtek a kerekeim. Ezzel együtt mellé értem, de a külső ívről már nem tudtam előtte elfordulni, és inkább elengedtem” – elevenítette fel a történteket Geri, aki a vasárnapi verseny előtt mérnökével részletesen elemezte az első futam eseményeit, hogy még több pozíciót tudjon javítani a futam elején.


„Ekkor is a rosszabbnak számító külső ívről rajtoltam, de ehhez már kezdek hozzászokni. Az elindulást ezúttal is jól kaptam el, a közvetlenül előlem rajtoló versenyző lefulladt, nekem pedig el kellett rántanom a kormányt, hogy ne rohanjak bele. Kicsit megijedtem, hogy túlságosan kipörögnek a kerekeim, és nem fogom tudni kikerülni, de szerencsére sikerült megoldanom.”


Aki mer, az nyer

Geri az első verseny után kitartott amellett, hogy bár nagyon szűk és nehéz rajta előzni, az Oulton Park igen szórakoztató pálya. „Ha az ember előtt a teljes futamon át csatáznak, akkor lehetetlen bebújni a másik mellé, mert csak a füvön marad hely. Noha végig képes voltam tartani a lépést a többiekkel, úgy érzem, tiszta pályán tudtam volna gyorsabban is menni, de az első körtől kezdve nagyon nagy forgalomban autóztam” – összegezte a tapasztalatait.


A csapattal ezért abban maradtak, hogy a második versenyen nagyobb kockázatot fog vállalni. „Azt mondták, hogy legyek bevállalós, és a futam elején menjek bele a rizikós manőverekbe. Ez bejött, mert sikerült az első körben pozíciót nyernem. Igazából ez volt a legfontosabb feladatom, illetve azt is kérték, hogy a lassabb kanyarokból kifelé figyeljek oda a pedálkezelésre. Szerintem ezt is sikerült megvalósítanom.”

Gerit az sem zökkentette ki, hogy a második kanyarban az egyik riválisa nekiment, válaszként ő a következő kanyarban visszaelőzte a túlbuzgó ellenfelet. „Miután belém jött, betört, illetve behajlott a bal oldali visszapillantóm, így azon az oldalon nem láttam hátrafelé. De ez olyannyira nem zavart, hogy a verseny végéig észre sem vettem. A következő kanyarban aztán visszaelőztem, majd magam mögött tudtam tartani” – idézte fel az esetet.


Nem ez volt az egyetlen előzése, hiszen a leintésig összesen négy helyet jött előre, és megmutatta, hogy bár nehéz, azért nem lehetetlen előzni az Oulton Parkban. „Az utolsó előtti kör végén sikerült felzárkóznom az előttem haladóra, majd az utolsó kör utolsó kanyarjában mellé értem, és úgy voltam vele, hogy lesz, ami lesz, én elfordulok. Egy kicsit nekem is jött, és kitolt a pályáról, de a gázra lépve jó kigyorsítással otthagytam, és a tizedik helyen szeltem át a célvonalat.”


Geri így egy 14. és egy 10. hellyel zárta a hétvégét, miközben az újoncok értékelésében az első futamon a harmadik, a másodikon pedig a második lett.


A MINI CHALLENGE küzdelmeiben most hosszabb szünet következik, a mezőny legközelebb július 29. és 31. között a skóciai Knockhillben lép pályára. Geri ugyanakkor addig sem fog tétlenkedni, és többek között a szezon negyedik fordulójának helyszínén is tesztel majd, így a mostaninál felkészültebben fogja várni a folytatást.


Forrás: Auto-sport.hu

bottom of page