• Dori Preisler

A MINI John Cooper Works visszatér a nürburgringi 24-órás megmérettetésre

Tízévnyi kihagyás után a MINI John Cooper Works 2022-ben ismét rajthoz áll a Nürburgring legendás 24-órás futamán. A Nürburgban épített versenyautót a privát színekben induló Bulldog Racing állítja rajtrácsra az SP3T kategóriában.

Tízévnyi kihagyás után a MINI John Cooper Works 2022-ben ismét rajthoz áll a Nürburgring legendás 24-órás futamán. A Nürburgban épített versenyautót a privát színekben induló Bulldog Racing állítja rajtrácsra az SP3T kategóriában.


A nürburgringi 24-órás verseny a világ egyik legkeményebb hosszútávú megmérettetésének számít. A 25,378 kilométer hosszú aszfaltcsíkon idén május 26-29. között 50. alkalommal rendezik meg a legendás futamot, amelyen a MINI John Cooper Works ismét tiszteletét teszi.

A projektet tavaly szeptemberben indította be Nürburgban a Bulldog Racing a Nordschleife vonalvezetésétől csupán néhány méterre. A versenyautó műszaki alapját egy MINI John Cooper Works modell adja, motorházteteje alatt a MINI John Cooper Works Clubman és a MINI John Cooper Works Countryman négyhengeres, 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítmény és 450 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes turbómotorjával. A sorozatgyártásból érkező, nyolcfokozatú Steptronic automataváltóban egy integrált mechanikus differenciálzár dolgozik, amely akár 70 százalékos záró funkcióval gondoskodik arról, hogy a letaglózó menetteljesítményhez szükséges forgatónyomaték veszteségek nélkül jusson el a hajtott tengelyhez.


A versenyautó specifikus módosításairól


A nürburgringi 24-órás megmérettetés előtt a sorozatgyártásban kínált MINI John Cooper Works modellen az alábbi, SP3T szabályrendszerhez alkalmazkodó módosításokat végezték el:


- Az autó speciálisan a modell méreteihez és adottságaihoz tervezett bukócsövet kapott.

- Az üzemanyagtartály méretét 100 literesre növelték.

- A mérnökök átfogó aerodinamikai módosításokat hajtottak végre, így az autó többek között állítható hátsó légterelő szárnyat, teljesen zárt padlólemezt, hátsó diffúzort és első koptatókat kapott.

- Az autó saját tömegét jelentősen csökkentették, például Makrolon® ablakpanelek használatával.

- A verseny-specifikus kerékfelfüggesztésekben állítható rugóhatárolók és lengéscsillapítók dolgoznak.

- A futómű-technológia összes mozgó alkatrészét megerősített Uniball csapágyazásra cserélték.

- Az autóba pneumatikus emelőrendszert építettek.

- A sport kipufogórendszert verseny katalizátorral optimalizálták.

- A versenyautót eredeti BMW M Performance fékrendszer lassítja.


A MINI motorsport-szerepléséről


1962-ben Pat Moss motorsport-történelmet írt, amikor a Tulipán Ralin megszerezte a brit gyártó első nemzetközi raligyőzelmét. A legendás diadal a klasszikus Mini egyedülálló sikertörténetének kezdetét is jelentette, hiszen ezt követően 1964-ben (Paddy Hopkirk), 1965-ben (Timo Mäkinen) és 1967-ben (Rauno Aaltonen) is abszolút győzelmet ünnepelt a Monte Carlo Ralin.

A MINI hat abszolút Dakar-győzelemmel is büszkélkedhet: 2012-ben Leonid Novitskiy, 2013-ban Stéphane Peterhansel, 2014-ben Nani Roma, 2015-ben Nasser Al-Attiyah, 2020-ban Carlos Sainz Sr., 2021-ben pedig ismét Stéphane Peterhansel emelhette magasba a világ legkeményebb autós megmérettetésének arany serlegét.


A Nürburgban épített MINI John Cooper Works versenyautó az 1960-as években rajthoz álló klasszikus Minik piros-fehér karosszériafényezését viseli, amellyel a brit gyártó motorsport-hagyományai előtt tiszteleg.


Gyorsított menetrend


A projekt tavaly szeptemberi kezdete és a versenyautó idén márciusi tesztelése között mindössze hét hónap telt el. A következő hetekben és a 24-órás megmérettetés rajtjáig a versenyautót a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján és a BMW Group dél-franciaországi tesztközpontjában finomhangolják. A Marseille és Avignon között elterülő egykori versenypálya kiváló feltételeket teremt a modell széleskörű optimalizálásához. Miramas aszfaltcsíkján a mérnökök átfogó és változatos tesztprogram során tökéletesítik a MINI John Cooper Works versenyautó futómű-technológiáját is. Friedhelm Thelen Nürburgring-szakértő és a Bulldog Racing csapatfőnöke, aki pontosan tudja, mennyire fontos a futam előtti átfogó tesztelés és finomhangolás. „A nürburgringi 24-órás megmérettetés a versenyautó összes alkatrészét extrém terhelésnek teszi ki. Ezért is vagyunk rendkívül hálásak azért, hogy használhatjuk a BMW Group tesztközpontját és széleskörűen tesztelhetjük a MINI John Cooper Works versenyautót” – fogalmazott.

Dél-franciaországi tesztközpontjában a BMW Group 1986 óta teszteli új modelljeit és innovatív futómű-technológiáit.


A nürburgringi 24-órás futamon rajthoz álló MINI John Cooper Works versenyautó pilótáit és a 2022-es versenyszezon további szerepléseit egy későbbi időpontban jelentik be a résztvevők.


BMW

M5_MIII_Instant_Save_banners_small_tall_300x390_jpg.jpg
tp_hirdetes_2021_300x390_jpg.jpg
EM1X_Telelens_Save_main_small_tall_300x390_jpg.jpg