A BMW M5 CS a MotoGP™ idei BMW M Különdíja

2021.04.21

2021 végén a bajor prémiummárka sorozatban tizenkilencedik alkalommal adja át a BMW M Különdíjat a MotoGP™ versenyszezonjának időmérő edzésein legeredményesebben szereplő pilótának. A kétkerekű versenysportok királykategóriájának négykerekű trófeája idén a BMW M divízió eddigi legerősebb modellje: a BMW M5 CS.

A BMW M Különdíj a MotoGP™ szerves része, amelyet 2021 végén a bajor prémiumgyártó sorozatban tizenkilencedik alkalommal ad át annak a pilótának, aki a legeredményesebben szerepel az idei versenyszezon időmérő edzésein. A küzdelem ezúttal is egy ritkaságszáma menő, limitált szériában készülő trófeáért folyik: egy Frozen Deep Green metál karosszériafényezésű BMW M5 CS modellért (átlagos üzemanyag-fogyasztás a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP - Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint: 10,9 - 11,3 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC - New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint: 11,1 - 11,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 248 - 257 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 253 - 258 gramm / km)*. Az adott idény BMW M Különdíját a BMW M GmbH hagyományosan a szezon első európai megmérettetésén leplezi le, a bemutatónak így idén első alkalommal a portugál Portimão versenypályája adott otthont április 18-án. A BMW M5 CS különkiadást a rajongók a BMW M GmbH és a MotoGP™ közösségimédia-felületein is körbejárhatják.

A BMW M GmbH a BMW M5 CS modellel írja tovább a rendkívül sportos CS különkiadások sikertörténetét. A limitált szériában készülő újdonság exkluzív stílusjegyekkel és luxusminőségű felszereltségi tételekkel egyesíti kivételes menettulajdonságait: a motorháztető alatt dolgozó 4.4 liter hengerűrtartalmú, V8-as benzinmotor 467 kW / 635 lóerő maximális teljesítményével a BMW M5 CS a BMW M divízió fennállásának eddigi legerősebb modellje.

"A BMW M5 CS a katari szezonnyitó óta a MotoGP™ új biztonságiautó-flottájának egyik tagja, így kézenfekvő volt számunkra, hogy idén ennek a modellnek egy sorozatgyártásban kínált példányát emeljük BMW M Különdíjjá" - mondta Markus Flasch, a BMW M GmbH elnök-vezérigazgatója. "A BMW M Különdíj immár majdnem két évtizede átfogó MotoGP™-együttműködésünk egyik alappillére, így fontosnak tartjuk, hogy évről évre méltó trófeával jutalmazzuk a sorozat időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótáját. 2021-ben ez a BMW M5 CS lesz, amely nagyteljesítményű modellpalettánk csúcsát képviseli. A MotoGP™ mindegyik pilótájának egyformán drukkolunk és izgatottan várjuk, hogy ki nyeri a szezon végén az idei BMW M Különdíjat" - tette hozzá.

"A BMW M GmbH minden évben egy igazi gyöngyszemet leplez le BMW M Különdíjként a szezon első európai futamán. Idén sem volt ez másként" - vette át a szót Pau Serracanta, a MotoGP™ rendezési jogaival bíró Dorna Sports reklámrészlegének igazgatója. "A BMW M5 CS biztonsági autóként is meggyőzött minket, így semmi kétségünk afelől, hogy sorozatgyártásban kínált verziója nagyra becsült trófeaként gurul majd be a szezon időmérő edzésein legeredményesebben szereplő pilóta garázsába. A BMW M Különdíj újfent igazolta, hogy partnerünk, a BMW M GmbH számára mennyire fontos a MotoGP™ iránti elköteleződés. Kíváncsian várjuk, hogy melyik pilóta nyeri meg idén a hőn áhított trófeát" - fogalmazott.

A motorházteteje alatt dolgozó BMW M TwinPower Turbo technológiának köszönhetően a BMW M5 CS kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra és mindössze 10,3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből elérje a 200 km/órás sebességet. A modell végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 305 km/órában korlátozza. Az erőforrás teljesítményét és forgatónyomatékát egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbítja a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás felé, amely a vérpezsdítő vezetési élmény érdekében színtiszta hátsókerék-meghajtást (2WD) is kínál. A BMW M GmbH tervezőmérnökei következetesen lecsökkentették a BMW M5 CS saját tömegét, majd futóművét is eszerint hangolták át. A BMW M5 CS alatt a BMW M5 Competition futómű-technológiája dolgozik - amelyet a BMW M5 sportmodellhez képest a spirálrugók, a kerékfelfüggesztések és a stabilizátorrudak típus-specifikus módosításaival már alapesetben is feszesebbre hangoltak a mérnökök -, hét milliméteres hasmagasság-csökkentéssel és a BMW M8 Gran Coupé lengéscsillapítóival. A BMW M GmbH mérnökei továbbhangolták a BMW M5 CS első és hátsó tengelyének spirálrugóit, illetve tovább finomították a lengéscsillapító-technológiát is. A modell alatt rozsdamentes acélból készült, dupla ikervégződéssel szerelt sport kipufogórendszer és BMW M Carbon kerámia fékrendszer dolgozik.

A BMW M5 CS különkiadást kívül-belül sportos stílusjegyekkel és luxusminőségű felszereltségi tételekkel vértezték fel a készítők. A motorháztető, az első lökhárító koptatói, a külső visszapillantó-házak, a hátsó légterelő szárny, a diffúzor, a BMW M logót viselő motortér-borítás és a motorburkolati zajcsökkentő elemek egytől egyig szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készültek, nem egy alkalommal átlátszó lakkal fedve. A BMW M5 CS páratlan vezetési- és utazási élményét a fedélzeten egyszerre négy utas élvezheti - a vezető és első utasa minden irányban állítható, kikönnyített M Carbon sportülésekben, a hátsó sorban ülő két utas pedig egy-egy önálló ülésben. Az integrált fejtámlák mindegyik ülésen a Nürburgring legendás aszfaltcsíkját idézik, amelyhez a két első ülésen világító M5 logó is társul. Az Alcantara-borítású BMW M sportkormány vörös hátterű 12-órás jelzése klasszikus versenyautó-örökség. A kormány mögötti váltófülek szénszálból készültek, a kormány küllőit pedig fekete króm betétek díszítik. A BMW M Különdíj Frozen Deep Green metál karosszériafényezési árnyalata megegyezik a MotoGP™ hivatalos biztonsági autójaként szolgálatot teljesítő BMW M5 CS karosszériafényezési árnyalatával.

A BMW M Különdíj a BMW M GmbH "hivatalos biztonságiautó-partnerként" betöltött MotoGP™-szereplésének egyik meghatározó alappillére. 2003 óta a versenyidény időmérő edzéseinek legeredményesebb pilótája minden szezon végén egy exkluzív, nagyteljesítményű BMW M sportmodellt nyer. A futamok pontrendszeréhez hasonlóan a pilóták minden nagydíj időmérő edzésén pontokat gyűjthetnek, az időmérő edzéseken elért helyezésük alapján. A BMW M Különdíj történetének legeredményesebb pilótája a spanyol Marc Márquez, aki sorozatban hétszer hódította el a díjat 2013 és 2019 között. Valentino Rossi és Casey Stoner háromszor diadalmaskodott, Jorge Lorenzo két alkalommal nyerte el a kitüntetést, Sete Gibernau, Nicky Hayden és Fabio Quartararo pedig egy-egy új BMW M modellt guríthatott be a garázsába. 2020-ban Fabio Quartararo csatlakozott a BMW M Különdíj nyerteseihez.

A MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottájáról, a BMW M divízió MotoGP™-szerepvállalásának részleteiről és a BMW M Különdíjért zajló versenyről további információkat talál a www.bmw-m-safetycar.com weboldalon.

A BMW M divízió

A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG teljes körű leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, illetve BMW Group Driving Experience), valamint biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és speciális célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek különleges igényeinek kielégítésére törekszik, akik sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem pedig az egyénre szabhatóság terén nem kötnek kompromisszumot. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű azóta világszerte a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.

Forrás: BMW